woensdag 18 januari 2017

Week 1 -0,3

Goh Annemarie, -0,3 da's niet zo heel veel.
Nee, klopt, het blijft nog wat moeilijk om mezelf te motiveren. 

Pfff, kom ik thuis na een dag lang werken. En heb ik slecht gepland, niets in huis en geen inspiratie. Dus de supermarkt in voor het avondeten. Maar ja, mega valkuil. Ik ben moe, heb trek, voel met niet 100% (nog niet eens 75%). Tja, dan grijp ik dus al heel snel terug naar mijn hele oude gewoontes en neem of een kant en klaar maaltijd. Of nog erger, een pak koekjes of een zak chips als avondeten.
Vult het, nee. Is het goed voor me, nee. Maar het is zo heerlijk snel en geeft op dat moment voldoening.

Dus, in het weekend mezelf bestraffend toegesproken. Ik betaal voor Weight Watchters en er dan niets mee doen, dat is ook zonde van alles.

En aan de slag met een weekplanning.

Focus op het avondeten, want daar zit mijn valkuil.
De boodschappen voor het avondeten van maandag alvast op zondag in huis gehaald.
Het rode kool-varkenspannetje, een recept van Weight Watchers. Mijn favoriet. En het recept is meteen goed voor 2 porties! Dus al twee avonden ingepland.
Het rodekool pannetje. Oogt niet zo lekker, is het wel!
Dat op maandag gegeten, heerlijk!

En daarna nog de boodschappen gedaan voor de rest van de week.

Inmiddels een wortel-aardappelsoep gemaakt en gegeten. Heel lekker, maar meer een stamppot dan een soep. Dus als je nog een lekker stampotrecept zoekt ;-)

En voor donderdag staat in de planning de aardappel-pompoenquiche. Ook een recept van Weight Watchers. Het heeft flink wat voorbereiding en bereidingstijd nodig. Daarom ga ik vanavond (woensdag) alvast aan de slag met de voorbereidingen; deeg maken, groente in stukjes snijden. Zodat ik op donderdag alles alleen nog maar in de vorm hoef te doen en te bakken. Dit is een grote portie, dus dan heb ik meteen eten voor 2 avonden en nog een lunch maaltijd in het weekend.

De tip van dit moment dus:
Plannen!!

Zo sta je niet met honger in de supermarkt.
Kun je alvast vooruitwerken als een maaltijd meer werk vraagt dan dat je tijd hebt.
En kun je je verheugen op het lekkers dat in een week nog gaat komen.

* De linken verwijzen naar de recepten op de site van Weight Watchers. Voor mede-afvallers waarschijnlijk te zien. Voor anderen helaas niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten