woensdag 18 januari 2017

Motivatie

Hoe krijg ik me zelf zover dat ik me ook echt aan de regels houdt. Want ja, ik doe het voor mezelf, maar ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. 

Wat mij helpt:

Naar de cursus gaan. 
Ik ga in Geldrop op dinsdagavond naar de cursus van Ellen. Waarom? Bij een vreemde op de weegschaal is toch net wat dwingender dan thuis op de weegschaal (oeps, aangekomen, ach, haal ik er volgende week wel weer vanaf... NOT). 
Bovendien is het leuk om anderen te ontmoeten die ook bezig zijn met hetzelfde programma, tips uitdelen, zien dat je dezelfde problemen hebt. Maar ook vieren dat het goed gaat.

Resultaat zien. 
Zo leuk als je complimenten krijgt omdat je bent afgevallen! En nieuwe kleren kopen in een kleinere maat, geweldig. Maar ook een hele middag kunnen klussen omdat je conditie zoveel beter is, of zonder al te hard te hijgen de trap op lopen. 
Sommige punten komen maar langzaam naar voren en moet je ontdekken. Andere (die complimenten) komen al heel snel. Koester ze en wees er trots op!

Doelen stellen. 
Maak niet te grote doelen. 20 kilo afvallen is mijn einddoel. Maar dat gaat echt niet in een paar weken lukken. Daarom mijn huidige doel:

Voor de carnaval (25 februari) onder de 95 kilo wegen. Dat is voor mij dus op het weegmoment op dinsdag 21 februari, dan moet de 95 gepasseerd zijn. En dus 2,4 kilo zijn afgevallen.
Om me nog iets te motiveren. Iedere kilo die ik onder de 95 zit, is goed voor $100 shoptegoed (ik ga op vakantie in New York, genoeg leuke dingen om te shoppen!).
Nou, als dat me nog niet motiveert. Dan weet ik het ook niet meer. 


Op naar minder dan 95 kilo!!
En New York!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten